Web tasarımı, dijital pazarlama stratejisinin en önemli parçalarından biridir. Dijital dünyada web siteniz, sizin ana geminiz olarak, müşteri deneyimi üzerinde çeşitli şekillerde büyük bir etki bırakır. Sitenizin estetiği, kullanılabilirliği ve diğer önemli faktörler, şirketinizin uzun vadeli çevrimiçi başarısı için hayati önem arz eder.

Ancak, kâr marjınızı gerçekte ne şekilde etkiler? Bu yazıda, web tasarımının beş ana yönüne ve hepsini nasıl geliştirebileceğinize bir göz atacağız.

1. Web Tasarımında Görünüm

Sitenizin tasarımı en açık şekilde sitenizin görünümünü etkiler. Şirketinizi ilk defa tanıyacak çevrimiçi yeni ziyaretçilerin edineceği ilk izlenim üzerinde büyük rol oynayan sitenizin görünümünü siz seçersiniz. Çoğu zaman, pazarlama uzmanlarının web tasarımı hakkında iki uç noktada konuştuğunu duyarsınız:

  • 1990’larda yapılmış gibi görünen eski web siteleri
  • Modern web tasarım standartlarına uyan daha yeni, daha şık web siteleri

Birçok web sitesi bir yelpazenin zıt uçlarını temsil eden bu iki seçenek arasında yer alır. Ortada bir yerde, çekici görünen bir siteye sahip olmak mümkündür, ancak belki de en son 2000’li yılların erken dönemlerinde güncellenen bir web sitesinin potansiyel müşteriler üzerinde yaşatacağı deneyim sınırlı olacaktır. Sitenizin görünümü ne olursa olsun, amaç onu modern tasarım trendleriyle güncel ve güncel hale getirmektir. Söz gelimi bazı modern web tasarım trendleri şunları içerir:

  1. Mobil uyum,
  2. Paralaks kaydırma,
  3. Rahat okunacak kadar büyük yazı fontları,
  4. Amacın rahatça anlaşıldığı bir ferahlık,
  5. Görseller ve videolardan oluşan zengin multimedya seçenekleri.

Responsive tasarım, web sitenizin akıllı telefon, tablet, notebook gibi her cihazda sorunsuz ve uygun bir biçimde de çalışmasını sağlayan kod kullanmak anlamına gelir. Böylece birisi sitenize ister akıllı telefondan ister masaüstü bilgisayardan gelsin, harika bir deneyim yaşayacak ve istedikleri bilgilere kolayca ulaşacaktır.

Paralaks yapı, bir sayfada iki görsel öğenin üst üste bindirilmesi ve kullanıcı mouse ile scroll ederken bunların farklı hızlarda hareket etmesi anlamına gelir. Son teknoloji bir görsel deneyim yaşayan kullanıcılar sitenizdeki bir sayfaya baktığında, etkileşimde bulunmaya ve daha fazla okumaya eğilimli olacaklardır.

Büyük, kalın yazı tipleri son 10-15 yıldır moda.

Esasen konsept, ekranlarda okunması kolay yazı tiplerinin kullanılmasını ifade eder. Bu, müşteri deneyiminin daha sorunsuz hale gelmesi ve okuyucularınızın sitenizdeki her cümleyi daha rahat okuması anlamına gelir.  Sitede geçirilen süre arttıkça da arama motorları iyi bir deneyim yaşattığınızı düşünerek sizi daha yukarılarda listelemeye başlar. Ferah ve temiz bir site şablonu da aynı amaca hizmet eder.

Multimedya ise metinleri ayırmaya ve ziyaretçilerin daha rahat anlamasına yardımcı olan resimler, videolar gibi görsel öğeleri ifade eder. Multimedya, bir görselden 100 sayfalık indirilebilir bir kılavuza kadar sitenizdeki hemen hemen her sayfa için önem arz eder. Multimedya kullanımı ile, içeriğinizi okuyucular için çok daha rahat incelenebilir, ilgi çekici ve eğlenceli hale getirirsiniz.

Ancak bunların tümü sitenizin görünümüyle ilgilidir. Web tasarımı, bir web sitesinin nasıl göründüğünden çok daha fazlasını etkiler.

2. Web Tasarımında Profesyonellik

Profesyonellik, sitenizi okumaya başlamadan önce sitenizin ziyaretçiler üzerinde yarattığı izlenimi ifade eder. Birisi sitenize geldiğinde, modern ve saygın bir işletme olduğunuzu anlamalarını istersiniz. Bu izlenim büyük ölçüde web tasarımınızın sizi nasıl temsil ettiğine bağlıdır.

Aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli web tasarım öğeleri profesyonelliğe katkıda bulunur:

  • Şirketinizin kültürünü ve kurumsallığını yansıtan sayfalar,
  • Çalışanlarınızın fotoğrafları,
  • Müşteri Deneyimi,
  • Başarılar, sertifikalar,
  • Gerçek Fotoğraflar.

Şirketinizin kültürünü ve kurumsallığını yansıtan sayfalar standart misyon, vizyon söylemlerinin ötesidir. Bu alanlar sitenizin yalnızca şirketinizin kendisine, sektöre ve dünyaya yaklaşımı hakkında konuşmaya ayrılmış bir parçasıdır. Şirketinizde belirli değerleriniz var mı? Belirli gelenekleri sürdürüyor musunuz? Bakış açınızla sektörde rakiplerinizden nasıl ayrışıyorsunuz?

Eşsiz bir şey mi kutladınız? Ya da personel ya da personellerinizin bir başarısını mı ödüllendirdiniz? Bunların hepsi, şirketinizin neyi nasıl yaptığını gösterdikleri için şirketiniz hakkındaki sayfalara yapılan harika eklemelerdir. Müşterileriniz bile çalışanlarınızın mutlu olduğunu görmekle ilgilenecektir. Çalışan mutluluğundan bahsetmişken, personel fotoğrafları da profesyonelliği pekiştirmede etkin bir rol oynayabilir.

Müşteri deneyimi, ürün ya da hizmetlerinizin kalitesi ve ölçümlenmesi ile yakından alakalı olduğundan bu anlamdaki her gerçek bilgi şirketinizin profesyonelliğine katkıda bulunur. Çünkü bunu gören ziyaretçiler, sunabilecekleriniz açısından kendisine değer veren, müşteri odaklı bir işletme olduğunuzu anlayacaktır. 

Başarılar ve sertifikalar da profesyonellik anlamında önemli bir katkı sağlar. Ürün ya da hizmet satın alan herkes kalitesi belirli bir standartta olan, mümkünse alanında başarılı firmalara farklı gözle bakar.

Fotoğraflar konusu umulandan çok daha önemlidir bir web sitesinde. Birçok firmanın kullanmayı tercih ettiği stok görseller çoğu zaman müşterilerinizi iter. Müşterileriniz mükemmel bir perspektiften çekilen stok fotolar yerine gerçek fotoğraflarınız ile daha ilgilidir. Bu onlara daha doğal gelir. Üstelik sizin gerçek bir firma olduğunuzun en büyük göstergesidir. 10 kişilik bir hukuk bürosu düşünün. Ekibin gerçek bir fotosu, şirketin büyüklüğü ve kapasitesi hakkında yüzlerce stok fotodan daha çok şey anlatır. 

3. Web Tasarımında Netlik

Netlik, ziyaretçilerin sizi mümkün olan en kısa zamanda anlamaları ve istediklerini olabildiğince çabuk bulabilmeleri için web sitenizin tasarlanması anlamına gelir. Çoğu zaman netlik, önce ana sayfanızı sonra navigasyonunuzu iyileştirmek anlamına gelir. Sizi ilk defa tanıyan bir müşterinin ürün ve hizmetleriniz kadar sizler hakkında da doğru bir bilgi edinmesi önem arz eder. Bunu ana sayfanız sağlar. Sezgisel ve tanıdık gezinme stilleri de, ziyaretçilerinizin istedikleri bilgileri site içerisinde hızla bulmasını sağlar.

Web tasarımı hizmeti vermeden önce müşterilerimizin eski sitelerini incelediğimizde çoğunlukla şu soruları sorarız: Siz aslında ne yapıyorsunuz? Müşterileriniz sizin ne yaptığınızı bir bakışta anlayabiliyor mu? Basit bir örnek verelim. Site açıldığında şöyle bir slide hayal edin: “Dijital dönüşümünüzdeki en kıymetli iş ortağınızız”. Peki koca bir slide ve arkasındaki insanların el sıkıştığı bir stok görsel ile biz ne anlamalıyız? Firmanız bir muhasebe yazılımı mı satıyor? ERP konularında danışmanlık mı veriyor? Donanım ürünleri satarak şirketinizin teknik alt yapısını mı hızlandırıyor? Bir CRM programı ile faaliyetlerinizin daha iyi yönetilmesini mi sağlıyor? Ya da sadece dijital reklamlarınızı yöneten bir Ajans mı tanıtılıyor? Halbuki gerçek bir foto ve daha açıklayıcı bir slogan müşterinin girer girmez ne yaptığınızı anlamasına ve size güvenmesine yardımcı olur. İnsanların ilk birkaç saniyede bir sitede kalıp kalmama kararı verdiğini asla unutmayın.

Karşılaştığımız bir diğer hata da gezinme problemleridir çoğu zaman. Müşterimiz ürün ya da hizmetini bize saatlerce anlatır ancak siteye giren bir türlü bu hizmete ulaşamaz. Bazen bir search kutusu bile hayat kurtarır, satışların ya da gelen lead’lerin ciddi bir şekilde artmasına yardımcı olur.

4. Web Tasarımında Hız

Yükleme süresi, birinin sitenizdeki bir sayfanın cihazlarında görüntülenmesi için ne kadar beklemesi gerektiğini ifade eder. Yükleme süresi arama motorları için önemli bir sıralama faktörüdür ve daha fazla tüketici İnternet’i mobil cihazlarda kullanmaya başladıkça, site hızı çevrimiçi başarı için çok daha önemli hale gelmiştir. Modern İnternet kullanıcısı, göz açıp kapayıncaya kadar yüklenen ve daha da önemlisi – minimum veri kullanan web siteleriyle ilgilenir. Site hızı üzerine gerçekleştirilen bir Google araştırması, yükleme süreleri bir saniyeden üç saniyeye çıktığında, hemen çıkma olasılığının (ziyaretçinin hemen ayrılması) %32 arttığını gösteriyor .

Peki sitenizin yüklenme süresini nasıl kısaltabilirsiniz?

  • Optimize edilmiş bir hosting çözümü seçin.
  • Görüntü boyutlarını optimize edin.
  • Yönlendirmelerini azaltın.
  • Web sayfalarınızı önbelleğe alın.
  • Tarayıcıyı önbelleğe almayı etkinleştirin.
  • CSS, JavaScript ve HTML’i küçültün.
  • Müşterileriniz çok farklı lokasyon ve ülkelerden geliyorsa CDN hizmeti almayı değerlendirin.

5. Web Tasarımında Dönüşümleri Arttıracak Basit Çözümler

Bir kullanıcı, web sitenizde satın alma veya iletişim formu doldurma gibi istediğiniz bir işlemi tamamladığında buna dönüşüm adı verilir. Dönüşüm oranı ise web sitenize gelen toplam ziyaretçi sayısı içinde istediğiniz hedefi yani dönüşümü tamamlayan ziyaretçilerin yüzdesidir. Dönüşümler tartışmasız web tasarımının en önemli parçasıdır. Sonuçta, işletmeniz onlarsız çevrimiçi gelişmez. Web tasarımı, dönüşümleri binlerce farklı şekilde etkileyebilir ve hepsi önemlidir, ancak bu ikisi en etkili etkenlerdendir;

  • Renk
  • Gerçek fotoğraflar


Renk kavramı kulağa genel geliyor, ancak web tasarımında, satış tekliflerini vurgulamak için kontrastı akıllıca kullanan bir renk şemasına hayati önem arz eder. Söz gelimi web tasarımında renklerin nasıl pozitif enerji verebileceğini linki tıklayarak öğrenebilirsiniz. Bu nedenle, siteniz soğuk bir renk şeması kullanıyorsa, harekete geçirici mesajlarınız için kırmızı veya sarı gibi sıcak renkler kullanın. Bu, onların öne çıkmasına yardımcı olur, böylece insanlar harekete geçirici mesajlarınızı daha kolay bulabilir ve istediğiniz aksiyonu alabilir.

Yukarıda farklı açıdan ele aldığımız fotoğraf konusu burada da etkilidir. Gerçek fotoğraflar ziyaretçilerin işletmenizle ilişki kurmasına yardımcı olur. Kurumunuzla, ürününüzle, çalışanlarınızla ilgili gerçek fotolar güven oluşturmakta, olumlu bir ilişki geliştirmekte ve sonunda yeni bir müşteri kazanmakta önemli bir rol oynar.

Unutmayın, Melfi Dijital Pazarlama işletmeniz için sektörünüze özel, kreatif, işlevsel, güvenli ve modern web siteleri yaratır, hedef müşterilerinize daha kolay ulaşmanıza imkan tanır.