Google, sosyal medya gönderilerini Google İşletme Profillerinde otomatik olarak göstermeye başlıyor.
- Google artık sosyal medya gönderilerini Google İşletme Profillerinde otomatik olarak görüntülüyor.
- İşletmeler hangi sosyal medya profillerinin bağlı olduğunu yönetebilir.
- Her sosyal medya platformu için bir hesabı Google İşletme Profilinize bağlayabilirsiniz.
Google, Instagram ve Facebook gibi platformlardaki sosyal medya gönderilerini doğrudan Google İşletme Profillerinde (GBP) otomatik olarak görüntüleyen bir özelliği kullanıma sundu.
Bu güncelleme, müşterilere bir işletmenin çevrimiçi etkinliği ve etkileşimi hakkında daha kapsamlı bir görünüm sunmayı amaçlamaktadır.
Bir Google yardım sayfasına göre, sosyal medya bağlantılarını GBP’leriyle ilişkilendiren işletmeler artık sosyal medya gönderilerinin profillerinde otomatik olarak göründüğünü görebilir.
Bu özellik şu anda belirli bölgelerde mevcuttur ve tüm İşletme Profilleri tarafından erişilemeyebilir.
Sosyal Medya Bağlantılarınızı Yönetin
Bu yeni özellikten yararlanmak için işletmeler, Google İşletme Profillerinde müşterilere hangi sosyal medya bağlantılarının görüntüleneceğini yönetebilir.
Her platformdan bir bağlantı ekleyebilirsiniz: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok, X (eski adıyla Twitter) ve YouTube.
Google, İşletme Profilinde doğru şekilde çalıştıklarından emin olmak için sosyal medya bağlantılarının belirli biçimlerine uymanın önemini vurgulamaktadır.
Örneğin, bir Facebook bağlantısı “https://www.facebook.com/{kullanıcı adı}” biçiminde olmalı, Instagram bağlantısı ise “https://www.instagram.com/{kullanıcı adı}” biçimine uymalıdır.
Sosyal Medya Bağlantılarını Ekleme, Düzenleme ve Kaldırma
Sosyal medya bağlantılarını eklemek, düzenlemek veya kaldırmak basittir.
İşletme Profilinize gidin, “Profili düzenle” bölümüne gidin, “İşletme bilgileri”ni tıklayın ve ardından “İletişim”i tıklayın.
Bağlantıları eklemek, güncellemek veya kaldırmak için oradan “Sosyal profiller”i seçin.
Google, uygun İşletme Profillerine otomatik olarak sosyal medya bağlantıları ekleyebilir. Bu bağlantıları düzenlemeniz gerekiyorsa yukarıdaki adımları izleyerek aynı sosyal medya sitesi için yeni bir bağlantı ekleyebilirsiniz.
Google’ın yardım sayfası, işletmelerin bu yeni özellikle ilgili sık karşılaşabileceği soruları ele almaktadır.
Google, farklı İşletme Profillerinin aynı sosyal medya bağlantısını kullanabileceğini ve İşletme Profiline her sosyal medya sitesi için bir bağlantı eklenebileceğini onaylar.
Sosyal medya bağlantılarına ilişkin performans ölçümleri mevcut olmasa da işletmeler, birden fazla konum için API aracılığıyla bağlantılarını aynı anda yönetebilirler.
Google bu özelliği daha fazla bölgede kullanıma sunmaya devam ettikçe işletmeler, sosyal medya yayınlarını Google İşletme Profillerinde otomatik olarak görüntüleyerek daha fazla görünürlük ve etkileşim elde edebilir.
Bu güncelleme aynı zamanda daha fazla görünürlüğe yönelik bu yeni fırsattan yararlanmak için aktif bir sosyal medya varlığını sürdürmeyi de teşvik ediyor.