Content Marketing olarak da bilinen İçerik Pazarlama, şirketlerin hedeflediği alıcı profili için tutarlı, dürüst, şeffaf, eğitici ve belki de en önemlisi faydalı yani alıcıların bir ihtiyacına cevap veren içerik oluşturdukları bir dijital pazarlama stratejisidir. Burada asıl amaç, nitelikli hedef kitleden gelen organik web sitesi trafiğini artırmak ardından bu kitleye hedeflenen aksiyonu yaptırmaktır. Bu hedef, ürün ya da hizmet satmak olabilir, form toplamak olabilir, markanızı tanıtmak olabilir, sosyal medya platformları, diğer siteleriniz gibi farklı bir mecraya yönlendirmek de olabilir

Daha geniş bir perspektiften bakıldığında içerik pazarlama, hedef kitlenizi çekmek, daha fazla kitleye sahip olmak ve onlarla etkileşim kurmak için faydalı ve alakalı içerik oluşturma sürecidir. Yaşanmakta olan dijital devrim sonucunda müşterileriniz, her zamankinden daha fazla pazarlama mesajıyla boğuşuyor. Ortalama bir insanın her gün 6.000 ila 10.000 arasında reklamla karşılaştığı tahmin ediliyor. Bu da pazarlamacıları her geçen gün daha çok ilgi çekici içerik üretmeye zorluyor. Ancak hedef kitlenin de gün içerisinde dikkatini verebileceği anların bir sınırı var. Bu nokta da tek seferlik reklam stratejisinin aksine, içerik pazarlaması size çok ciddi faydalar sunar.

İyi hazırlanmış bir içerik pazarlama stratejisi, işletmenizi otorite konumuna yerleştirir ve siz alıcıları bilgilendirip eğitirken marka tercihi oluşturur. Yararlı içerik sağlamak, markanız ile müşterileriniz arasında, zaman içinde büyümeye ve güçlenmeye devam eden güçlü bir bağ oluşturur.

Gelin, müşteri yolculuğundaki anları, bu anlarda içerik pazarlamanın önemini ve içerik pazarlamaya destek olan diğer dijital pazarlama araçlarına göz atalım.

Müşteri Yolculuğunda Farkındalık

Hedef kitleniz için bir satış yolculuğunun ilk aşaması farkındalıktır. Bu noktada müşterileriniz hedeflediğiniz amacı yerine getirmeye hazır değildir. Oluşturacağınız içerikler kitlenizin sizi tanımasına yardımcı olur. Çünkü insanlar kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı bilmezlerse, doğal olarak sizden ürün ya da hizmet satın alamazlar. 

Örneğin, doğada kamp yapmak için “kamp çadırı” gibi ekipmanları arayanlar Google’da arama yaparlar. Eğer onların arama yaptığı sorgularda karşılarına çıkmazsanız sizi bulamazlar. Bu noktada devreye kaliteli içerik yaratmak kadar önemli olan 2 farklı araç girer: SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu ve İnternet Reklamcılığı! Arama motorlarında görünür olmak için ya aramalarda organik olarak listelenmeniz ya da dijital reklamlarla hedef kitlenize ulaşmanız gerekir. SEO, doğal bir biçimde arama sonuçlarında ilk sıralarda görünmenize yardımcı olurken, SEM, ücretli reklamlarla ilk sıraları almanızı sağlar. Ya da sosyal medya reklamları SEM kadar odaklı olmasa da genel bilinirlik sağlamanıza imkan tanır.   

Müşteri Yolculuğunda Değerlendirme

Yolculuğun ikinci aşaması değerlendirme kısmıdır. Her kurum, farkına varılır varılmaz satış yapmak ister, ama gerçek dünya farklıdır. İnsanlar düşünür, değerlendirir, fikir alır…İçerik pazarlama, insanları işletmenizin var olduğu konusunda uyarmakta etkili olduğu kadar, değerlendirme aşamasındaki yönlendirmede de oldukça faydalıdır. 

İnsanların merak ettikleri tüm soruların cevabını siz verirseniz, hedef kitlenizin arama yaptığı tüm terimlerde siz karşısına çıkarsanız sizin farkınıza varırlar, sizi tanırlar hatta unutmazlar. Aynı örnekten devam edersek, “Hangi mevsimde hangi çadır alınır? Kamp çadırı nasıl kurulur? Kamp çadırı çıtası nedir? En iyi kamp çadırı hangi kumaştan yapılır?” gibi aramaların sonucunda hedef kitleniz hep sizi görürse, değerlendirme kısmında ibre size döner. Bu gibi soruların hepsine cevap verdiğiniz küçük bir e-kitap, tüm ürünlerinizi doğal bir biçimde reklamınızı yapmanıza olanak tanır. Hedef kitlenizi düşünme aşamasında yönlendirmenize yardımcı olur. 

Bu tarz sorgularda da müşterinin karşısına çıkmak ve görünürlüğü arttırmak için SEO’nun yanısıra dijital reklamlardan faydalanılabilir. İyi bir sosyal medya yönetimi de değerlendirme adımını destekleyen bir diğer araçtır.

Müşteri Yolculuğunda Satın Alma

Burası insanların gerçekten satın aldığı kısımdır. İnsanlar sizi tanıdılar, ardından güven duydular, işletmenizin neyi temsil ettiğini biliyorlar, artık sıra satın aldırmaya geldi. Bu noktada hedef kitleniz son detaylarla, kaliteyle, fiyatlarla ilgilenir. “En iyi kamp çadırları, en iyi kamp çadırı markaları, kamp çadırı fiyatları, X marka kamp çadırı yorumları, Y marka kamp çadırı şikayetleri” gibi sorgularda kitlenin karşısına çıkmak, ilgili içeriklerde kitleye direk yardım etmek, söz gelimi doğru içeriğin yanısıra whatsapp mesaj hattıyla sorulara cevap vermek, özel fırsatlar sunmak, ufak tamamlayıcı ürünleri ücretsiz vermek veya kurulum ile ilgili ücretsiz eğitim sunmak gibi hususlar satışın tamamlanmasına yardımcı olur. Tıpkı bir yazılım alacaklara ücretsiz deneme süresi vermek, bir hizmet satın alacaklara ücretsiz webinar düzenlemek gibi. Araba bayilerinin yıllardır bu noktada işe yaradığı için “test sürüşü” taktiğini kullandığını unutmayın. 

Bu kısımda içerik pazarlamanın en yakın arkadaşı SEO kadar dijital reklamlar da “Remarketing” yani “Yeniden Pazarlama” modeliyle fayda sağlar. Bu reklamlar sitenizi ziyaret edenler herhangi bir arama yaptığında, hatta sosyal medya platformlarını kullandığında bu kitleye tekrar görünmenize yardımcı olur. Yine iyi bir sosyal medya yönetimi satın alma adımını destekleyen bir diğer araç olarak dikkat çeker.

Müşteri Yolculuğunda Bağlılık

Hedef kitleniz bir satın alma işlemi gerçekleştirmiş olabilir, ancak bu ileride tekrar sizden bir satın alma yapacağı anlamına gelmeyebilir. İçerik pazarlama müşteri yolculuğunun bu noktasında da oldukça etkin bir rol üstlenir. Sürekli güncellenen bir blog, e-mail pazarlama, e-bülten ve sosyal medya kitlenizi düzenli olarak kontrol etmenize ve elde tutmanıza yardımcı olabilir. Yukarıdaki örnekten devam edersek, alınan kamp malzemesi ve ekipmanlarının bakımına, bunların korunma koşullarına, kamp yapılacak yeni yerlere odaklanan bir içerik stratejisi hem müşterilerinizin sürekli aklında kalmanıza hem farklı ürünleri daha kolay pazarlamanıza yani penetrasyonu arttırmanıza hem de yeni ürünlerinizi, kampanyalarınızı müşterilerinize ulaştırmanıza olanak tanır. 

Bu adımda içerik pazarlamaya yardımcı olacak diğer araçlar, en başta SEO olmak üzere sosyal medya ve dijital reklamcılıktır.