"Güçlü markalar görünen markalardır, gücünüzü etkili kullanın."
Melfi Dijital Hizmetler
İçerik Pazarlaması
İçerik pazarlaması, iyi bir hikaye anlatıcılığından daha fazlasıdır; Müşterilerinizi çeken ve eylemi teşvik eden içerik deneyiminin yanı sıra araştırma, analiz ve planlama gerektirir. Hedef kitlenin alışkanlıklarını, sektörel trendleri, hedefleri bir potada eritmek etkili bir içerik stratejisinin bel kemiğini oluşturur.
Melfi Dijital Pazarlama olarak web siteniz, sosyal medya mecralarınız dahil her bir dijital platform için hedef kitlenize ve amacınıza uygun özgün içerikleri planlarız, üretiriz, yayınlarız, etkileşimleri takip ederiz. Web sitenizde, broşürlerinizde, Sosyal Medya platformlarındaki metinlerinizi editorial olarak düzeltir, daha çok etkileşim alacak hale getiririz.
İçerik Pazarlaması Sürecimiz Nasıl Çalışır?
Şirketiniz için geliştirdiğimiz dijital pazarlama stratejisiyle uyumlu içerik geliştirme konusunda uzmanız.
Aşama 1 – Doğru hedef kitleyi belirleriz
Aşama 2 – Hedef kitlenize uygun, optimize, özgün ve eyleme teşvik eden içerikleri planlar, üretir, yayınlarız.
Aşama 3 – Sonuçları inceleyip raporlarız. Yeni verilere göre yeni stratejiler belirler, yeni aksiyonlar alırız.
Aşama 4 – Fırsatları kalıcı müşterileriniz haline dönüştürürüz.
İçerik Pazarlaması İle Neyi Amaçlarız?
Tüm mecralarda kalitenizi ve değerinizi doğru kitleye, doğru zamanda iletmenize yardımcı oluruz. Tüm mecralarda daha tanınır olmanızı sağlarız.
Adım Adım Dönüşüm Odaklı İçerik Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
Artık bir içerik pazarlama stratejisinin ne olduğunu ve içerik pazarlama stratejisine ihtiyacınız olup olmadığını biliyorsunuz. Bu aşamadan sonra bilmeniz gereken şey nereden başlamanız gerektiğidir. Sizlere, hedef kitlenize olabildiğince ulaşmak için işinize yarayacak bir kılavuz oluşturduk. Adımları tek tek takip ederek uygulamanız durumunda daha etkili bir pazarlama stratejisine sahip olabilirsiniz.
Adım 1: Hedef Anahtar Kelimeleri Araştırın
Birçok pazarlamacı hala anahtar kelimelerin ne kadar önemli olduğunu bilmiyor. Google’a herhangi bir şey yazdığınızda bile ister istemez anahtar kelime kullanırsınız. Bu nedenle pazarlama stratejisi oluştururken önceliğiniz hangi anahtar kelimeyi aratanlara hitap ettiğinizi bulmaktadır. Çeşitli araçları kullanarak hedef kitlenizin arattığı anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.
Anahtar kelime araştırması yaparken hem rekabetçi olan, yani aranma sayısının çok olduğu anahtar kelimeleri hem de rekabetçi olmayan anahtar kelimeleri tercih edebilirsiniz. Tek yapmanız gereken daha uzun varyasyonlara yönelmektir. Uzun kuyruklu anahtar kelime (Long Tail Keyword) kullanmanız durumunda, hedef kitlenize daha rahat ulaşabilirsiniz.
Örneğin, diyelim ki ayakkabı satıyorsunuz. Bu durumda “ayakkabı” anahtar kelimesini seçmek oldukça hatalı bir tercih olacaktır çünkü bu anahtar kelime oldukça fazla kişiyi hedeflemektedir. Bunun yerine “kışın giyilebilecek günlük ayakkabılar” gibi daha spesifik bir anahtar kelime seçtiğinizde hitap ettiğiniz kitle daralacağı için hedef kitlenize ulaşma ihtimaliniz daha yüksektir.
Adım 2: İlgili Anahtar Kelimeleri Bulun
Pazarlama stratejisi oluştururken yalnızca bir adet anahtar kelimeyle sınırlı kalmayın. Arama motorlarının içeriğinizi daha iyi anlamasına yardımcı olmak için içeriğiniz ve hedef kitleniz ile ilgili olacak şekilde başka anahtar kelimeleri de bulmaya çalışın.
Google gibi arama motorlarının bir sürü bilgiyi ayrıştırması ve arama sonuçlarında bu ayrıştırmaya göre içerik çıkarması gerekmektedir. Bu yüzden hedef kitlenizin karşısına çıkmak için arama motorlarına olabildiğince içeriğiniz ile ilgili anahtar kelime verin.
Adım 3: Her Konu İçin Bir Şablon Hazırlayın
İçerik üretirken kullanabileceğiniz hazır şablonlar hazırlayın. Böylece içerikleriniz de bu şablonları kullanarak her seferinde tekrardan hazırlama gibi bir durumdan kurtulmuş olursunuz. Bu şablonlar anahtar kelimeleri, ilgili anahtar kelimeleri ve içerik üretimine başlamadan önce bilmeniz gereken tüm bilgileri içermelidir.
Bu şablonları oluşturduktan sonra ekibinizle paylaşarak onların da fikirlerini alabilirsiniz. Bu sayede daha organize bir şablona sahip olabilirsiniz. Şablonlarınızın düzenli ve eksiksiz görünmesini istiyorsanız bu adımı uygulamak oldukça faydalı olacaktır.
Adım 4: Oluşturacağınız İçeriğin Ana Hatlarını Çıkarın
İçerik oluştururken ana hatları çıkarmak fikirleriniz düzenlemede ve makalenizi hem Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) hem de okuyucular için maksimum etki sağlayacak şekilde yapılandırmanıza büyük ölçüde yardımcı olur. Ayrıca, hangi alt başlıkları ele almak istediğinize karar vermek için ve içeriği oluşturmaya başlamadan önce fikirlerinizi unutmayı önlemek için de oldukça önemlidir.
Adım 5: İçeriğinizin Taslağını Oluşturun
Her içerik taslak olarak başlar. Taslak oluşturmak için Microsoft Office, Google Docs veya taslak oluşturmanızı sağlayacak herhangi bir yazı programını kullanabilirsiniz. Ayrıca, taslak oluşturmak için WordPress vb.sistemleri de kullanabilirsiniz. Taslağınızı oluşturduktan sonra düzenlemek için bir veya iki gün bekleyin.
Eğer beklemek istemiyorsanız bunun yerine taslağınızdaki hataları yakalayabilecek ve mantıksal veya yazımsal hataları belirleyebilecek bir editöre de gönderebilirsiniz.
Adım 6: Yayın ve Tanıtım Takvimi Hazırlayın
İçeriğinizi ne sıklıkla yayınlamak istediğinize karar vermek önemlidir, fakat unutmayın ki tutarlılık sıklıktan daha önemlidir. Takvimi hazırlarken tutarlı olabileceğiniz bir düzen oluşturun. Örneğin, her pazartesi yeni içerik yayınlarsanız, okuyucularınız yeni içeriğin ne zaman geleceğini bildiği için her pazartesi sayfanıza uğrayıp son içeriğinizi okuyacaktır. Kullanıcıların sayfanıza uğrama sıklığını arttırmak için içerik yayınlama sıklığını arttırabilirsiniz.
İçeriğinizi tutarlı bir şekilde yayınlamaya çalışın. Birkaç seferliğine düzeni kaçırmak herhangi bir sıkıntı yaratmaz gibi bir düşünceniz olabilir, fakat bu yanlış bir düşüncedir. Evet sizin için herhangi bir sıkıntı olmaz, ama tutarlık pazarlama stratejiniz için oldukça gereklidir. Düzeni bozduğunuzda stratejiniz olumsuz yönde etkilenecektir.
İçeriğinizi planlamanın yanı sıra yapacağınız tanıtımları da planlamanız gerekmektedir. Yeni içerik yayınladığınızda sosyal medyadan duyurmak veya e-posta göndermek içeriğinizin daha fazla kişiye ulaşması üzerinde ciddi bir etkiye sahip olacaktır.
Adım 7: Influencerlara Ulaşın
İçeriğinizde ünlü kişilerden veya markalardan bahsettiğiniz de onlara ulaşın ve içeriğinizi paylaşmalarını isteyin. Birçoğu paylaşmayacaktır, fakat şansınızı denemekte fayda var. Ne kadar çok kişiyle iletişim kurarsanız paylaşım alma şansınız o kadar artacaktır. Ayrıca, içeriğiniz ile ilgili olabilecek ve fazla takipçisi olan kişilerle de iletişime geçebilirsiniz.
Influencerlar içeriğinizin geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı olabilir. Bu nedenle, içeriğinizi hedef kitlenize ulaştırmak için her türlü şansınızı deneyin.
Influencerlardan yardım istemek kötü bir şey değildir, fakat kimseyi rahatsız ederek bunaltmayın. Asıl amacınız ilişki kurmak ve onlardan yardım istemek olsun. Ayrıca, paylaşım karşılığında ne yapabileceğinizi de sorun. Karşılık alacağınız bir şeyi yapmak daha cazip edici olmaktadır.
Adım 8: Dahili Bağlantılara (Internal Linking) Zaman Ayırın
Dahili bağlantı, içeriğinizin arama motorlarında daha yüksek sıralarda yer almasına yardımcı olur ve insanları sayfanızda tutar. Kimse kullanıcıların, sayfadaki içeriklerden birini okuyup çıkmasını istemez. Bunun yerine, daha fazla içeriğe göz atmalarını ve sayfada kalmalarını ister. Bu nedenle eğer yazılarınızda dahili bağlantı kullanmıyorsanız eski yazılarınıza geri dönün ve yazılarınıza bağlantılar ekleyin.
Bazı eklenti veya programları kullanarak dahili bağlantı önerisi alabilirsiniz. Bu durum dahili bağlantı eklemeyi hatırlamanızı sağlayacaktır. Ancak, dahili bağlantıyı sadece koymak için koymayın. Pazarlama stratejisinde olduğu gibi burada da ilk hedefiniz kalite olsun. Örneğin, “buraya tıklayınız.” vb. gibi anlamsız ifadeleri kullanmayın. Bunun yerine, yazıya yerleştireceğiniz dahili bağlantıyı ilgili anahtarlar kelimelerin üzerine ekleyin.